Panikk blant passasjerene da kaptein ba de stemme over take-off
Kapteinen informerte passasjerene om at det var en risiko for at den ene motoren ville streike. Deretter bad han om håndsopprekning for om de skulle ta av eller ikke.
Det gikk en time og ingen ting skjedde. Til slutt kom flykapteinen ut fra cockpiten og forklarte at det var 50/50 risiko for at den ene av de to motorene ville kunne komme til å streike. Og de trodde knapt sine egne ører da han bad om en håndsopprekning om hvorvidt de skulle ta av eller ei.
– På dette tidspunktet var det nærmest mytteri om bord, mye roping og mennesker som gråt mens de krevde å komme av flyet. Det var tolv personer som ønsket å bli, resten av oss ville ut, forteller passasjer Terri Hill til britiske PlymouthHerald.
Hyperventilering og panikk
Firebarnsmoren Jemma Hooper reiste sammen med mann og barn. Hun er rystet over det familien opplevde i helgen.– Det er helt fryktelig. De setter folk inn i et ødelagt fly for å få det til å se ut som de prøvde, forteller hun til Plymouth Herald.
En mannlig passasjer ble utnevnt som talsperson for de reisende. Mannen, som ønsker å være anonym, forteller til den engelske avisen at piloten selv fortalte han aldri hadde måttet si eller gjøre noe liknende i løpet av sin 37-årige flyverkarriere.
– Han gav oss valgmuligheten, spurte oss hva vi ville gjøre og bad om en håndsopprekning. Det var både eldre og barn om bord. Det var jenter som hyperventilerte og mange fikk panikk. Det verste var at det gikk enda én time før vi faktisk fikk gå av flyet, forteller mannen. Selv ble han så uvel ved tanken på en mulig forestående katastrofe, at han kastet opp.
Senere den dagen fikk passasjerene omsider fly hjem på et erstattende fly.
Les også: easyJet-fly omdirigert til Tyskland etter «terrorprat» blant passasjerer
easyJet beklager
En talsperson for easyJet skriver i en mail til Plymouth Herald at de beklager det som skjedde i helgen.«Vårt tekniske team jobbet hardt for å få passasjerene til å komme til reisemålet så raskt som mulig, opprinnelig planlagt for avgang 10. juni. Dessverre var det oppstått et annet teknisk problem, og det ble besluttet å erstatte flyet med et annet fra London Gatwick. Flyet tok av fra Malaga den 10. juni.»
«easyJet-flåten overholder alle krav fra produsenten. easyJet-passasjerers trygghet og velvære er vår første-prioritet. Vi beklager oppriktig og takker våre passasjerer for deres tålmodighet.»
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.