Virke: – Flyselskapene holder bevisst tilbake
kundenes penger
Da koronakrisen
inntraff gikk flere flyselskaper fra et helautomatisk system, til å behandle
refusjoner på kansellerte flybilletter manuelt. Gjort bevisst for å holde igjen
kundenes penger, mener Virke reiseliv.
FÅR KRITIKK: Virke reiseliv stusser over at Norwegian og SAS har gått
fra elektronisk til manuell behandling av refusjonskrav på billetter bestilt
gjennom reisebyråer.
Eva Marie BulaiJournalist
Olav DøvikJournalist
David Vojislav KreklingJournalist
Publisert i dag kl. 19:12
– Vi mener at det er helt uholdbart at flyselskapene har tatt seg til
rette og lagd nye systemer slik at de kan sitte på folks penger lengre.
Det sier Astrid Bergmål, leder Virke reiseliv, etter at flere
flyselskaper har innført et nytt system for å refundere kjøpte billetter
bestilt gjennom reisebyråer etter at koronakrisen brøt ut.
Tidligere var systemet helautomatisk, men nå blir hvert refusjonskrav
manuelt behandlet. Det tar mye lengre tid.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.