søndag 12. juli 2020

Korona og SAS / Norwegian - Får på pukkelen av Virke og Forbrukerrådet - NRK


Virke: – Flyselskapene holder bevisst tilbake kundenes penger

Da koronakrisen inntraff gikk flere flyselskaper fra et helautomatisk system, til å behandle refusjoner på kansellerte flybilletter manuelt. Gjort bevisst for å holde igjen kundenes penger, mener Virke reiseliv.

FÅR KRITIKK: Virke reiseliv stusser over at Norwegian og SAS har gått fra elektronisk til manuell behandling av refusjonskrav på billetter bestilt gjennom reisebyråer.


Eva Marie BulaiJournalist
Olav DøvikJournalist

Publisert i dag kl. 19:12
– Vi mener at det er helt uholdbart at flyselskapene har tatt seg til rette og lagd nye systemer slik at de kan sitte på folks penger lengre.
Det sier Astrid Bergmål, leder Virke reiseliv, etter at flere flyselskaper har innført et nytt system for å refundere kjøpte billetter bestilt gjennom reisebyråer etter at koronakrisen brøt ut.
Tidligere var systemet helautomatisk, men nå blir hvert refusjonskrav manuelt behandlet. Det tar mye lengre tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.