THE REGULATORY ENVIRONMENT
Leading aviation regulators, including FAA in the U.S. and EASA in Europe, are stepping up their engagement with the electric vertical takeoff and landing and urban air mobility sector about how rules and standards will be set and met. But much work remains to be done on this front, and some companies appear to have underestimated how complex this could be.
Slik er ståa. Investorer og produsenter har til nå kommet med et vell av prosjekter i utrolig mange varianter. Hvem skal fly disse? Hvordan skal luftrommet kategoriseres og styres? Hva med sertifiseringskriterier? Et såkalt dronekluster er etablert på Forus nær Stavanger. Jeg tipper at Solvik "bla bla" Olsen engasjerer seg sterkt der. I Danmark er slike klustre etablert på fem steder. Norge følger etter. Det kan ta flere år før UAM`er er ute av Experimental stadiet og kan operere kommersielt. Jeg tror at prøvesteder som Singapore og Hawaii er godt egnet til å teste ut elementene nevnt over. Norge også, men været er for ustabilt til å kunne teste 24/7. Men, vi er godt egnet når det gjelder testing i isingsforhold......
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.