mandag 24. oktober 2022

Hva er det første som skjer i en krig?

Strømmen går. 

Nå ser jeg til min store forskrekkelse på nyhetene at NVEs kabelnett med transformatorstasjoner er offentlig tilgjengelig, Ikke bare det, men kritiske transformatorstasjoners kartkoordinater presenteres også. Værsågod Vladimir. Jeg kan like godt ta med at 9300km med rørledninger på havbunnen kan du finne i offentlig tilgjengelig informasjon hos Oljedirektoratet. Der har jeg kopiert et fint kart jeg velger å holde for meg selv. Er det ikke forunderlig at ikke noe skjedde etter invasjonen av Krim i 2014? Hvor var NSM? Forsvaret? UD?

Sjekk denne veldig alvorlige og tankevekkende saken fra VG nå:

https://tinyurl.com/5n6dtxys

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.