mandag 5. juni 2023

Flyhjelp sto på i tre år, men vi tapte penger - Flyhjelp


Et fly fra Norwegian skulle fra SVG til LHR for å der returnere med Rolf Messmer og undertegnede. Flyet fikk tekniske problemer og et erstatningsfly kom fra OSL for å fly ruten vi skulle fly med. Vi ble godt over tre timer forsinket og ba om erstatning i.h.h. til EU reglene 261/04. Klagen ble avvist fordi flyet som omsider fløy ruten IIKKE VAR DET SOM SKULLE HA FLØYET! Ganske uhørt naturligvis og saken ble sent til Flyhjelp.Jeg må skryte av Flyhjelp. De sto på og holdt oss oppdatert om utviklingen. Altså verdt å skryte av når en har problemer med at flyselskap ikke overholder EU regler. (Red.)

Hei Per Gram.

Vi skriver til deg med en viktig oppdatering angående saken din, som vi har håndtert på dine vegne. Dessverre har vi nådd et punkt hvor vi er nødt til å lukke saken din.

Som du kanskje er klar over, har Norwegian Air Shuttle gjennomgått en omfattende restrukturering. I løpet av denne prosessen har domstolene akseptert at alle krav som har oppstått før den 18. november 2020 angående flyforsinkelser og avlysninger(som definert under EC261/04), er blitt redusert til 5% av deres opprinnelige verdi.

Til tross for utallige forsøk på å inndrive det resterende beløpet fra Norwegian, kuratoren, norske og irske myndigheter, og forsikringsselskaper, har vi dessverre måttet konstatere at det er umulig å få de siste 5 % hjem. Vi beklager dypt denne situasjonen, men det er dessverre ingenting mer som kan gjøres i dette tilfellet.Til tross for disse skuffende nyhetene, vil vi gjerne understreke at vår service har vært gratis for deg gjennom hele prosessen. Du har ikke på noe tidspunkt måttet betale for vår service, og dette vil fortsatt være tilfellet.

Vi forstår at dette er en skuffende utvikling, og vi deler din frustrasjon. Vi vil gjerne forsikre deg om at vi har utført hver eneste mulige handling for å inndrive det fulle beløpet. Vi setter pris på din forståelse i denne utfordrende tiden, og vi takker deg for ditt samarbeid i løpet av denne prosessen.

Takk for din forståelse og tålmodighet.


Vennlig hilsen / kind regards

Team Flyhjelp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.