fredag 18. august 2023

Jeg er på lufta igjen


Forsvarets forum har et interessant nyhetsbrev som du finner på nyhetsbrev@fofo.no. I skrivende stund får jeg ikke lenger lov å kopiere artikler, og det er helt greit, men jeg tar sjansen på å vise til kilden som du altså finner over. Spesielt kronikken vedr. russiske fartøyer i norske havner er interessant. Den føyer seg godt inn i det jeg har skrevet tidligere om det samme emnet. 

Det er neppe overraskende at du aldri vil finne redaksjonelle artikler som kritiserer Forsvaret. Jeg har derfor selv benyttet anledningen til å komme med innspill og kommentarer som faller Forsvaret tungt for brystet. Det kan være en av årsakene til at jeg ikke lenger får kopiere artikler. Kanskje det er nye koster som feier i redaksjonen? Artiklene har jo vært god reklame for FF. Jeg vil imidlertid fremdeles komme med kommentarer der jeg finner det nødvendig. I de siste årene har disse vært fokusert på flyttingen av 333 skvadron til Evenes.

Den maritime dronen som Ukraina benytter seg av, også omtalt på BBC i dag, er verdt å lese om. Sjekk mer om det her, inkl. video: https://tinyurl.com/3berbyjy

Det jeg savner nå er en debatt om russernes såkalte luftherredømme over Ukraina slik at F-16 er nødvendig. Ønsker du å kommentere akkurat dette, hører jeg gjerne fra deg. MANPADS duger nok ikke mot hurtige fly, men er effektive mot helikoptre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.