Det er forskrifter i ICAO som muligens følges av Luftfartstilsynet som har sertifisert S-92A. Allikevel så er det verdt å merke seg at støy ikke er noen moment for militærhelikoptre. S-92A har et såkalt drive train som er fra amerikanernes mye brukte Blackhawk helikoptre. Som du kan lese under så har FAA bestemt seg for å implementere ICAOs retningslinjer.
Jeg har nevnt momentet i min rapport fra Solakonferansen som jeg har hatt utdrag fra på min blogg. S-92A har kommet for å bli, så løsningen er å lage trasseer som er minst mulig forstyrrende for beboere nær flyplasser, samt å fly på hastigheter og/eller vekter som reduserer støyen.
FAA Proposes Adopting ICAO Helo Noise LimitsThe FAA issued a proposed rule on Tuesday that is aimed at reducing noise generated by new helicopters certified under Part 36 (noise standards) of the FARs. If adopted, the rule would impose standards already adopted by ICAO. The new “Stage 3” standards would apply to all new helicopters in all phases of flight and be measured in Effective Perceived Noise Level in Decibels (EPNdB) for helicopters weighing more than 3,125 pounds. The new noise standards are constructed on a logarithmic formula based on mtows up to 176,370 pounds, while helicopters weighing 3,125 pounds or less would have a maximum noise limit of 82 decibels SEL. The formula also sets a noise ceiling for helicopters that weigh 176,370 pounds or more during takeoff, flyover and approach–EPNdBs of 106, 104 and 109, respectively, for these phases of flight. Additionally, the noise formula decreases permissible noise at a rate of 3.01 EPNdB per halving of helicopter maximum weight to a floor of EPNdBs of 86, 84 and 89 during these same phases of flight for helicopters weighing more than 3,125 pounds. Comments on the proposed rule are due by November 19.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.