lørdag 13. oktober 2012

UAS - IFALPA bakstreversk?

Flygernes internasjonale organisasjon utga i går et såkalt Position Paper vedr. ubemannede fly, UAS. Jeg opplever papiret som bakstreversk i den forstand at en synes å være imot krav til ADS-B i fly som opererer i såkalt non-segregated airspace. En ønsker ikke krav som endrer på eksisterende systemer for å kunne integrere ubemannede fly. Dette moment alene synes jeg er bakstreversk gitt den teknologiske utvikling og systemer som allerede finnes til trafikkeseparasjonsformål, ikke minst nevnte ADS-B. Her et utdrag fra papiret:

Background

This position paper on Unmanned Aerial Systems is intended to protect and enhance aviation safety to the highest standards by promoting a single level of safety worldwide for all users of civilian airspace.

IFALPA believes that UAS technology is not capable of replacing human capabilities, particularly in complex and safetycritical situations. Therefore, IFALPA strongly opposes the use of UAS to supplant the role of pilots in any type of air transport operations.

The safe integration of UAS operations into civilian, non-segregated airspace can only be achieved if UAS are regarded in all ways as aircraft. UAS and their operations must comply with all existing rules and regulations applicable to other aircraft in the same class of airspace. It is not acceptable for such rules and regulations to be changed for manned aviation in order to integrate  UAS and their operation.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.