Maskinen skal først fly på europeiske ruter før den settes inn på langdistanserutene.
PÅ PLASS: 787 Dreamliner på Gardermoen.
Landet endelig på Gardermoen
Norwegians aller første 787 Dreamliner landet søndag formiddag på norsk jord.
FLYR: Norwegians nyeste kjøp.
Dreamlineren brukte 8 timer og 20 minutter på flyturen mellom Seattle og Oslo.
Bak spakene satt flygesjef Torstein Hoås og en av de nye 787-kapteinene, Fredrik Lambeck.
– Det er så vakkert, så vakre farger! Det er et av de flotteste flyene jeg har sett, og jeg har sett ganske mange fly, sa Norwegian-sjef Bjørn Kjos til E24 da han fredag mottok flyet hos Boeing.
Det skjedde ved flyfabrikken på Everett utenfor Seattle.
Egentlig skulle Norwegian fått 787-maskinen allerede i april, men problemer med blant annet batteriene på flyene, har ført til forsinkelser.
Norwegian forteller at Dreamlineren har mange fordeler som passasjerene vil få glede av.
– Det innvendige lufttrykket gjør at kabinmiljøet blir mer likt det på bakkenivå, noe som reduserer typiske «jetlag»-symptomer som hodepine og muskelsmerter. Flyet er produsert av lette komposittmaterialer og bruker 20 prosent mindre drivstoff enn fly av tilsvarende størrelse i dag, opplyser Norwegian.
Norwegian har åtte 787 Dreamlinere i bestilling. De skal brukes på langdistanserutene mellom Skandinavia, USA og Asia.
– Dette er et viktig steg på veien mot å befeste vår posisjon i markedet og sikre konkurransekraft i fremtiden. Våre passasjerer og ikke minst vi i Norwegian har sett frem til dette i lang tid. Jeg er overbevist om at kundene våre vil sette stor pris på dette splitter nye flyet. Vårt mål er også å ha den mest miljøvennlige og kostnadseffektive flåten, noe Dreamlineren i aller høyeste grad vil bidra til, sier Bjørn Kjos.
Bak spakene satt flygesjef Torstein Hoås og en av de nye 787-kapteinene, Fredrik Lambeck.
– Det er så vakkert, så vakre farger! Det er et av de flotteste flyene jeg har sett, og jeg har sett ganske mange fly, sa Norwegian-sjef Bjørn Kjos til E24 da han fredag mottok flyet hos Boeing.
Det skjedde ved flyfabrikken på Everett utenfor Seattle.
Egentlig skulle Norwegian fått 787-maskinen allerede i april, men problemer med blant annet batteriene på flyene, har ført til forsinkelser.
Norwegian forteller at Dreamlineren har mange fordeler som passasjerene vil få glede av.
– Det innvendige lufttrykket gjør at kabinmiljøet blir mer likt det på bakkenivå, noe som reduserer typiske «jetlag»-symptomer som hodepine og muskelsmerter. Flyet er produsert av lette komposittmaterialer og bruker 20 prosent mindre drivstoff enn fly av tilsvarende størrelse i dag, opplyser Norwegian.
Norwegian har åtte 787 Dreamlinere i bestilling. De skal brukes på langdistanserutene mellom Skandinavia, USA og Asia.
– Dette er et viktig steg på veien mot å befeste vår posisjon i markedet og sikre konkurransekraft i fremtiden. Våre passasjerer og ikke minst vi i Norwegian har sett frem til dette i lang tid. Jeg er overbevist om at kundene våre vil sette stor pris på dette splitter nye flyet. Vårt mål er også å ha den mest miljøvennlige og kostnadseffektive flåten, noe Dreamlineren i aller høyeste grad vil bidra til, sier Bjørn Kjos.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.