fredag 27. juni 2014

Malaysian

Det som fremkommer under er sannsynligvis korrekt.  Kapteinen kapret flyet ved først å sette styrmannen ut av spill. Han styrte så flyet mot et punkt langt utenfor flyets rekkevidde og dumpet kabintrykket. Om oksygenmaskene kan forbli innenfor luken over setene når kabintrykket forsvinner vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke systmet godt nok til å kunne si at oksygenmaskene kun utløses ved en manuell handling. Vel, uansett så vil alle ombord miste bevisstheten av oksygenmangel for deretter å omkomme.

– Alle på Malaysia Airlines-flyet døde trolig av kvelning

En ny rapport fra australske myndigheter mener alle som var ombord i Malaysia Airlines-flyet mest sannsynlig omkom før flyet styrtet.

Rapporten sier det mest sannsynlig ikke var mer oksygen igjen til å holde besetningen og passasjerene i live. Totalt var 239 personer ombord i ulykkesflyet.
Det var Australian Transport Safety Bureau (ATSB) som i dag la frem rappporten som konkluderte med kvelning.
- Siden flyet holdt en jevn kurs og det ikke var mulig å få tak i besetningen, virker det mest sannsynlig at alle var rammet av oksygenmangel, skriver ATSB ifølge VG.
ATSB mener altså at pilotene omkom før flyet styrtet, og at flyet fløy på autopilot da det forsvant og deretter styrtet i havet da det gikk tom for drivstoff.
Til tross for gjentatte leteaksjoner, har det fortsatt ikke blitt funnet et eneste spor etter det savnede Malaysian Airlines-flyet Flight MH370.
Søket etter flyet flyttes nå lenger sør i Indiahavet, tusenvis av kilometer fra den planlagte ruten til flyet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.