I løpet av julen har jeg fått inn noen innspill vedr. utviklingen i NF.
HSF synes å ha spilt på lag med WFF, men nå etter LTF`s utmelding har de
tilkjennegitt at de vil til LO, hvilket er å anta gjelder flertallet i deres styre.
WFF har signalisert at de er i forhandlinger om medlemskap i Parat. De hadde
nok tenkt å tvinge de andre til utmelding slik at de kunne ta med seg NF, ECA og IFALPA dit. Nå blir det nok andre foreninger igjen i NF til å blokkere en
slik løsning. NF er helt lammet med blokkerende mindretall uansett, da WFF som
største forening har det alene, mens de andre som er igjen har det sammen. Så
ECA og IFALPA ser derfor ut til å bli i NF. Det er åpenbart at det blir rent formalia og ikke aktiv deltakelse. Til det er det ikke ressurser til. I min tid som nestleder og IFALPA Director var NF en ledende kraft innen IFALPA på mange områder.
Hvor det ender avhenger nok av hvem som er villig til å
bruke mest av sparepengene til å opprettholde dobbelt medlemskontingent, hvilket er noe jeg har antydet tidligere. LTF og
Sundt Air hadde ikke penger til dette, så de er utmeldt fra NF og betaler kun
til Cockpit i LO. NSF og NLAFF er villig til å betale begge steder for å hindre
at WFF tar NF til Parat. Noen synes å være glade for at de kan ta den byrden.
Uansett, det blir få å dele driftsutgiftene av selve huset i Oksenøystien på.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.