Registrering
Ved å følge linken kan du nå registrere deg til konferansen 11.-13. april
på Gardermoen. http://www.fof.aero/index.php/web/article_activity/agenda-flyoperativt-forum-2016
Program
Programmet er nå nesten komplett og ligger på hjemmesiden. Vi satser på
samme stil som de siste årene, mandag med spekemat etterfulgt av foredrag. Selve
konferansen er tirsdag og onsdag.
Walter Schwyzer fra Gulf Air, David Learmount, pensjonist fra Flight Global
og Martin Timmons fra Ryanair med i år igjen, og vi har fått NTSB til å komme i
år igjen. Det er vi meget godt fornøyd med. Som alltid har vi fokus på trening
og safety, i år har vi også flere emner som burde interessere ATC, såvel som
andre operative emner. Vi vil ha fokus på SMS og inkluderer i år en presentasjon
om Emergency Response og mediahåndtering. Her er noen ytterligere
detaljer:
Tom Cato Karlsen (Samferdselsdepartementet) og Dai Wittingham (UK Flight
Safety Committee) åpner konferansen ved å se på utfordringene i norsk og
europeisk luftfart.
David Learmount tar for seg Todays safety landscape.
Capt Walter Schwyzer (Gulfair) vil ta for seg Decision making sett fra et
operativt ståsted.
Ms Heather Parker (Transportation Safety Board of Canada TSB), How do we
assess Human Factor when investigating accidents?
Philippe Domogala (IFATCA representative), Pilots and controllers facing
increased automation: Are we trained properly to recover from a failure and to
work without it?
Martin Egerth (Lufthansa Flight Training), Strengthening Leadership skills
in the cockpit.
Philippe Domogala (IFATCA representative), TCAS - why 14 years after
Überlingen some pilots still manoeuvre against an RA and some controllers still
issue instructions during an RA?
An accident, dual engine flameout no restart - again we will have a
presentation of a pilot who will share his experience with us.
Robert Sumwalt (NTSB), Managing the aftermath through effective Crisis
Communications.
Dai Wittingham (UK Flight Safety Committee), Crew Health after the
Germanwings accident.
Vivianne Fonne (Seniorrådgiver flypsykologi FMI), Crew Health - after
Germanwings accident, pilot recruitment and tests.
Capt Martin Timmons (Ryanair), SMS – how to improve hazard identification
and reduce incidents.
Helge Anonsen (Widerøe), Change Management - are we proactive enough or are
we moving too fast?
Vi mottok en ePost fra David Learmount der han skrev: «Your speaker
programme is particularly strong this year. Previously I have only stayed
one night, but I welcome the opportunity to cover both days this time». Vi
håper at årets program virker attraktivt og vi ser frem til å se deg på
konferansen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.