Dette skjedde med en Super Puma AS332LII tilhørende Bond Helicopters som hadde nær identisk MGB som ulykkeshelikopteret. Det blir mer om dette etterhvert. (Red.)
Foto fra NRK tatt fra 2009 rapporten
NRK er nå ute med foto av hovedrotoren fra 2009. Det er nå veldig tydelig at Airbus er på defensiven med juridiske spissfindigheter. Rapporten fra 2009 må gjennomgås på nytt. Hva gjorde Luftfartstilsynet? Hva gjorde EASA? Sjekk NRK på http://tinyurl.com/hsl762c
Airbus` reaksjon likner på den til Sikorsky etter havariet i 1978 med en S-61N. Da gjaldt det oppgradering av MGW fra 19 000 til 20 500 lbs og single engine landings på Forus med samme maskinen som havarerte.
Airbus` reaksjon likner på den til Sikorsky etter havariet i 1978 med en S-61N. Da gjaldt det oppgradering av MGW fra 19 000 til 20 500 lbs og single engine landings på Forus med samme maskinen som havarerte.
Sjokkert over at rotoren falt av: – Det har aldri skjedd før
Helikopterprodusenten Airbus Helicopters er sjokkert over at hovedrotoren falt av like før helikopteret styrtet på Turøy, skriver Bergens Tidende.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.