fredag 6. november 2015

Flyforsinkelser og rettigheter

Giganter på tur - Heathrow 3. nov. - Foto: Per Gram

Undertegnede fløy på American Airlines billetter kjøpt hos Ticket i Fredrikstad. Vi fløy fra Stavanger via Heathrow til JFK og retur. På Heathrow var det tåke da vi landet kl 0615 på returen og flyet til Stavanger var kansellert. Vi fikk ikke plass på 1440 flyet og måtte stå i en uendelig kø for å booke om for neste dag. kl 2030 var vi ute av terminalen for å stille oss i en over 200m lang taxikø.
Hva fikk vi i kompensasjon? Jo, fire vouchers a £5. BA var handling agent på Heathrow og de booket oss hotell i byen. Alt nær flyplassen var fullt. Vi fikk vouchers for hotellet med middag og frokost. Vi la ut £135 i drosjer. Dagen etter løftet tåken og alt gikk som normalt. Vi var hjemme kl 17 neste dag.
Jeg kontakter Ticket og de sier at saken er vanskelig. Jeg må sende krav til AA i Phoenix. Det er gjort, men dette skjedde jo i EU og her gjelder andre regler enn i USA. Hva har vi krav på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.