Norwegian indsætter Boeing 747 til New York
Fra på fredag vil Norwegian i foreløbigt seks uger benytte Boeing 747-400 på en af selskabets langdistanceruter til New York-J.F. Kennedy.
Det er en noget broget flok af ældre langdistancefly, der er lejet ind til at flyve for Norwegian i den kommende højsæson.
Mens Norwegian selv opererer nye Boeing 787 Dreamlinere, er det i stedet ældre fly af typerne Airbus A340, Boeing 777 og nu også Boeing 747, der skal agere vikarer, så længe at de mange motorinspektioner af Rolls-Royce motorerne på Dreamliner-flyene står på.
Spanske Wamos Air er det fjerde wetlease-flyselskab, der skal flyve på Norwegians langddistanceruter i de kommende måneder. Fra den 8. juni til den 2. juli indsættes på ruten fra London-Gatwick til New York-JFK en Boeing 747-400 med plads til 475 passagerer. Flyet er indrettet i en toklasseskonfiguration med 24 Business Class-sæder og 451 på Economy Class.
Fra den 4. til den 9. juli vil der kortvarigt være en anden type Boeing 747-400 fra Wamos Air inde på ruten Den har kun plads til 455 passagerer og er indrettet med 12 Business Class-sæder og 443 i Economy Class-kabinen. Herefter taget det oprindelige fly over igen fra den 11. juli og flyver frem til den 23. juli.
Attraktivt for Premium-kunder
Som det ofte er tilfældet vil nogle af passagererne opleve, at de får et ringere produkt, end det de oprindeligt havde bestilt hos Norwegian. Men det gælder nødvendigvis ikke de passagerer, der havde bestilt en billet i Premium-klassen med Dreamlineren.
Som det ofte er tilfældet vil nogle af passagererne opleve, at de får et ringere produkt, end det de oprindeligt havde bestilt hos Norwegian. Men det gælder nødvendigvis ikke de passagerer, der havde bestilt en billet i Premium-klassen med Dreamlineren.
For i stedet er der gode muligheder for at få anvist plads på upper deck, der er indrettet med 12 til 26 sæder afhængig af det konkrete fly. Wamos Air råder nemlig over seks jumbojets med en gennemsnitsalder på 22 år.
Passagererne i Economy Class vil hos Wamos Air sidde i en 3-4-3 konfiguration, mens Norwegians Dreamlinere tilbyder 3-3-3.
Wamos Air blev grundlagt i 2003 og har hovedkvarter i Madrid. Selskabet beskæftiger sig med charter- og ACMI-flyvninger og er i dag en del af Wamos-koncernen, der er ejet af den schweiziske kapitalfond Springwater Capital (81 procent) og Royal Caribbean Cruises Ltd (18 procent).
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.