Som vi vet har drone- og UAM bransjen ekspandert voldsomt. Mange investorer har spyttet store penger i uendelig mange prosjekter som presser på for å få gjenstandene sine i lufta. Samtidig arbeider lovgivende myndigheter i USA, Europa og mange andre steder, for å få på plass standarder for konstruksjoner (airworthiness) og luftrommet de skal fly i. Utviklingen av regler som tilfredsstiller svært strenge krav, tar tid. Avsteg fra gjeldende normer, altså risiki, er en farlig utvikling som jeg mener må stoppes før det bærer galt av sted. Les mer om Part 135 reglene her: https://tinyurl.com/yywwboab(Red.)
Amazon petitions FAA for drone delivery authorization
Amazon Prime Air drone MK27
Amazon
Online retailer Amazon is seeking exemptions from FAA to operate its Prime Air drone delivery service as an air carrier under the agency’s Part 135 regulation. In a notice published in the Federal Register Aug. 8, Amazon seeks relief from the requirement that a civil aircraft used for commerce have an airworthiness certificate as well as from other provisions to permit its Prime Air delivery service to operate as a Part 135 air carrier using an unmanned aerial vehicle (UAV).
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.