Sakset fra VG Nett:
SAS lanserer 17 direkteruter fra Norge
PÅ VINGENE: SAS satser stort etter periode med trøbbel. Foto:
JOHAN NILSSON / NTB SCANPIX |
Publisert 23.11.12 - 07:45, endret 23.11.12 - 08:20 (VG NETT)
(VG Nett) Totalt lanserer selskapet i dag 45 nye ruter. 13 av disse er fra Gardermoen. Fire andre fra Bergen, Trondheim og Stavanger.
De nye rutene blir altså lansert bare dager etter at selskapet ble reddet fra konkurs. Dermed kan SAS nå fokusere på noe positivt i stedet for krise og kaos.
- Med denne satsningen er vi i gang med å styrke SAS for fremtiden, og demonstrerer at vi har en offensiv holdning til å tilby våre kunder et attraktivt produkt. De nye destinasjonene innebærer også at vi fortsetter å være det selskapet som er Nordens største tilbyder av flyreiser, sier Eivind Roald, salg- og markedsdirektør i SAS, i en pressemelding.
Salget har startet
Fra Oslo vil man fly til følgende destinasjoner: Salzburg, Berlin, Budapest, Santorini, Cagliari, Palermo, Pristina, Valencia, Malta, Lisboa, Athen, Tenerife og Pula.
Fra Bergen blir det fly til Dubrovnik og Antalya, mens Trondheim får en rute til Split og Stavanger en rute til Antalya.
Også fra Sverige, Danmark og Finland satser SAS på nye direkteruter. Blant annet skal man, som tidligere annonsert, fly direkte til San Francisco fra Kastrup ved København.
Artikkelen fortsetter under bildet.
I tillegg til de totalt 45 nye rutene øker SAS i 2013 også frekvensene på mange av de nåværende innenriks- og europarutene, melder selskapet.
Billettene til de nye rutene blir lagt ut fortløpende gjennom helgene. Noen er allerede klare for salg, og i løpet av mandag vil samtlige være det.
- Vi har i utgangspunktet sagt at de skal være klare fra mandag, men det er mange ruter å laste opp i systemet. Det tar litt tid, så derfor har man tyvstartet litt allerede, forklarar pressekontakt i Norge, Tormod Sandstø.
For eksempel ligger ruten fra Oslo til Split allerede for salg.
- Tøff konkurranse
Sandstø ønsker ikke si noe konkret om prisnivået SAS planlegger å legge seg på, men sier at man er nødt til å konkurrere på pris.
- Det er en ganske ferietung liste med destinasjoner. Der er det veldig tøff konkurranse. Da gjelder det å tilby både et attraktivt produkt og attraktive priser.
Artikkelen fortsetter under bildet.
SAS satser på feriemarkedet fordi de innser at dette blir viktigere og viktigere.
- Det er et svar på den økende etterspørselen etter direkteruter fra Norge. Samtidig vil det aldri bli den eneste foten for SAS. Vi mener det er fult mulig å bruke nettverket vårt, og reise via andre steder. Man kan aldri få direkteruter til hele verden fra Norge, sier Sandstø.
De fleste av de nye rutene er sesongbaserte, og starter stort sett i mai eller juni og varer til august eller september.
- Men Berlin og Budapest er helårsruter, forklarer pressekontakten.
- Med denne satsningen er vi i gang med å styrke SAS for fremtiden, og demonstrerer at vi har en offensiv holdning til å tilby våre kunder et attraktivt produkt. De nye destinasjonene innebærer også at vi fortsetter å være det selskapet som er Nordens største tilbyder av flyreiser, sier Eivind Roald, salg- og markedsdirektør i SAS, i en pressemelding.
Salget har startet
Fra Oslo vil man fly til følgende destinasjoner: Salzburg, Berlin, Budapest, Santorini, Cagliari, Palermo, Pristina, Valencia, Malta, Lisboa, Athen, Tenerife og Pula.
Fra Bergen blir det fly til Dubrovnik og Antalya, mens Trondheim får en rute til Split og Stavanger en rute til Antalya.
Også fra Sverige, Danmark og Finland satser SAS på nye direkteruter. Blant annet skal man, som tidligere annonsert, fly direkte til San Francisco fra Kastrup ved København.
Artikkelen fortsetter under bildet.
STRANDLIV: SAS satser på sommermarkedet. En av de nye rutene går fra Oslo til Split. Fra den kroatiske kystbyen er det bare en kort båttur til den spektakulære stranden Zlatni Rat, som ligger på øyen Brac. Foto: Terje Bringedal
|
I tillegg til de totalt 45 nye rutene øker SAS i 2013 også frekvensene på mange av de nåværende innenriks- og europarutene, melder selskapet.
Billettene til de nye rutene blir lagt ut fortløpende gjennom helgene. Noen er allerede klare for salg, og i løpet av mandag vil samtlige være det.
- Vi har i utgangspunktet sagt at de skal være klare fra mandag, men det er mange ruter å laste opp i systemet. Det tar litt tid, så derfor har man tyvstartet litt allerede, forklarar pressekontakt i Norge, Tormod Sandstø.
For eksempel ligger ruten fra Oslo til Split allerede for salg.
- Tøff konkurranse
Sandstø ønsker ikke si noe konkret om prisnivået SAS planlegger å legge seg på, men sier at man er nødt til å konkurrere på pris.
- Det er en ganske ferietung liste med destinasjoner. Der er det veldig tøff konkurranse. Da gjelder det å tilby både et attraktivt produkt og attraktive priser.
Artikkelen fortsetter under bildet.
SANTORINI: Det er særlig på øyene i Kykladene, som her på Santorini, vi
finner de hvite husene som mange forbinder med Hellas. Foto: Per Gram |
SAS satser på feriemarkedet fordi de innser at dette blir viktigere og viktigere.
- Det er et svar på den økende etterspørselen etter direkteruter fra Norge. Samtidig vil det aldri bli den eneste foten for SAS. Vi mener det er fult mulig å bruke nettverket vårt, og reise via andre steder. Man kan aldri få direkteruter til hele verden fra Norge, sier Sandstø.
De fleste av de nye rutene er sesongbaserte, og starter stort sett i mai eller juni og varer til august eller september.
- Men Berlin og Budapest er helårsruter, forklarer pressekontakten.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.