Norwegian-kunder får dekket advokatutgifter
Publisert: 04.03.2014 - 05:06 Oppdatert: 04.03.2014 - 05:36
Norwegian har nektet å betale erstatning til kunder som fikk erstatningsfly for Dreamlinerne. Nå har styret i Transportklagenemnda for fly besluttet å dekke advokatutgiftene for noen av klagerne.
– Vi har allerede sagt ja til å dekke utgiftene i en klagesak som vi vil få prøvd rettslig. Vi ønsker et par saker til slik at søksmålet får et bredest mulig grunnlag, sier styreleder Finn Haugen i Transportklagenemnda for fly til Aftenposten.
– Vi har allerede sagt ja til å dekke utgiftene i en klagesak som vi vil få prøvd rettslig. Vi ønsker et par saker til slik at søksmålet får et bredest mulig grunnlag, sier styreleder Finn Haugen i Transportklagenemnda for fly til Aftenposten.
Haugen mener saken kan komme opp i tingretten i løpet av få måneder. Rettssaken blir dermed den første som nemnda har finansiert. Mens tidligere tvister er blitt løst før de har rukket å komme til domstolene, tror ikke Haugen at denne saken blir løst før en rettslig behandling.
Bakgrunnen for saken er problemene med Dreamliner-flygningene på Norwegians langdistanseruter. Mange reisende har måttet ta til takke med gamle, innleide erstatningsfly i stedet for de lovede.
Norwegian nekter å betale erstatning til en kunde som klagde på at han ikke fikk produktet han var lovet da han kjøpte reisen. Klagenemnda var enig og mente han burde få 10 prosent i rabatt, noe Norwegian ikke godtok. Selskapet mener det har oppfylt forpliktelsen med å bringe passasjerene til bestemmelsesstedet.
Norwegian stiller seg positivt til en rettslig avklaring av saken.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.