Norwegian-offensiv fra København til Bangkok
I det kommende vintertrafikprogram vil Norwegian flyve fire gange om ugen til Bangkok og fordobler dermed antallet af flyvninger.
Der er udsigt til øget konkurrence på ruten mellem København og Bangkok, når Norwegian fra den 29. oktober vil flyve fire gange om ugen fra København til den thailandske hovedstad.
Det er fire år siden, at Norwegian etablerede sig på den populære rute til Thailand med to ugentlige afgange i vinterhalvåret og en ugentlig afgang om sommeren. Men i den kommede vintertrafik frem til 29. marts 2019 bliver der i stedet fire ugentlige afgange at vælge imellem. Flyvningerne udgår fra CPH på onsdage, torsdage, fredage og søndage.
”Vi oplever god efterspørgsel på vores direkte ruter fra Skandinavien og København til Bangkok. Kombinationen af direkte flyforbindelser i vores nye Dreamlinere og meget attraktive priser betyder, at mange vælger Norwegian. Nu sætter vi yderligere gas på for at imødekomme den store efterspørgsel, og jeg er glad for, at vi kan tilbyde vores rejsende endnu bedre forbindelser til Thailand i det kommende vinterprogram,” siger Thomas Ramdahl, der er kommerciel direktør i Norwegian.
Det forventes at Norwegian vil benytte den lille 787-8 Dreamliner, der har plads til 32 passagerer på Premium Class og 259 på Economy Class, men det er endnu ikke endeligt besluttet.
Markant kapacitetsudvidelse
Med fordoblingen af kapaciteten på Bangkok-ruten, vil der blive øget konkurrence til Thai Airways, der flyver dagligt til Bangkok året rundt med Boeing 777-300ER. Dette fly har plads til 348 passagerer i en treklasses-version fordelt med 24 på Royal Silk Business Class, 18 på Premium Economy og 306 på Economy Class.
Med fordoblingen af kapaciteten på Bangkok-ruten, vil der blive øget konkurrence til Thai Airways, der flyver dagligt til Bangkok året rundt med Boeing 777-300ER. Dette fly har plads til 348 passagerer i en treklasses-version fordelt med 24 på Royal Silk Business Class, 18 på Premium Economy og 306 på Economy Class.
Dermed kommer Thai Airways til at udbyde en ugentlig kapacitet på 4.872 sæder, mens Norwegian som minimum vil kunne levere 2.328 sæder. Samlet set vil der være tale om en kapacitesudvidelse på mindst 19 procent på den direkte rute mellem København og Bangkok.
“Vi er rigtig glade for, at Norwegian kan se, at der er et marked for at øge til Bangkok i vinterhalvåret. Vi kan se, at der i den periode er mange danskere, der vil til Thailand, og der er også mange, der flyver indirekte,” siger Københavns Lufthavns pressechef Kasper Hyllested til CHECK-IN.dk.
Det er især selskaber som Emirates, Qatar Airways og Turkish Airlines, der henter en stor del af den indirekte Bangkok-trafik fra Københavns Lufthavn.
Norwegian satser udelukkende på lokaltrafikken, da selskabet ikke har interline-aftaler med asiatiske selskaber. Derimod er Thai-ruten til Bangkok andet og mere end den thailandske hovedstad. Thai Airways har nemlig et stort rutenetværk i Asien samt til Australien og New Zealand.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.