mandag 14. oktober 2019

MPA - Historieløs Forsvarsminister gjør landet stor skade

Det er med både overraskelse og en viss tristesse jeg registrerer at Forsvarsministeren i den pågående Andøya vs. Evenessaken, overgår seg selv. Han sier at han velger å overse alle som ikke har uniform per d.d., hvilket inkluderer meg. Hvorfor føler jeg meg tråkket på?

I 1973 fløy jeg egentrening som skipper på Crew 8. Jeg så frem til å benytte Evenes som akkurat hadde åpnet, i tillegg til Tromsø og Bardufoss som vi ofte brukte. Vel, det blåste vestavind, sånn omtrent 30 knop, og vi fløy inn fra nord. Vi merket etterhvert at dette kunne bli vel utfordrende, og den planlagte touch-and-go ble avbrutt etter at turbulensen vi opplevde, ble helt uholdbar.
Denne type opplevelser velger Forsvarsministeren å overse fordi den ikke er opplevet av de som har uniform i dag.
Jeg føler at det ikke er nødvendig å kommentere dette ytterligere.

Jeg vedlegger et foto i ikke særlig god kvalitet,  men det viser en norsk P-3B som akkurat har ankommer NAS Patuxent River fra Lockheed fabrikken i Burbank, California. Her parkert ved hangaren til treningsavdelingen VP30. Må være jan. 1969. I bakgrunnen P-3A fra USN som vi startet treningen vår på.

Fotografert av en person som er helt irrelevant i dag - Det jeg har opplevet gjelder ikke - Per Gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.