Langt de fleste av disse 300 selskapene er med i forskjellige allianser. SAS er i Star Alliance, BA i oneworld og KLM i Sky Team, bare for å nevne noen. Disse konkurrerer på kniven. Selv om en er med i IATA betyr dette ikke at en må være med i en allianse. Det anses som unormalt for LCC, Low Cost Carriers, å betale for medlemskap i IATA uten at det umiddelbart har en positiv innvirkning på avkastningen. Det koster US$ 30.000 for å bli medlem. Deretter US$ 12.857/år. Ryanair og Easyjet er ikke med i IATA. (Red.)
SAS vurderer det ikke for sandsynligt, at der etableres billetsamarbejde med Norwegian, hvis det norske lavprisflyselskab melder sig ind i IATA.
Norwegian overvejer i øjeblikket at tilslutte sig den internationale luftfartsorganisation IATA (International Air Transport Association), der har op imod 300 flyselskaber som medlemmer og samtidig repræsenterer omkring 82 procent af den kommercielle luftfart i dag.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.