søndag 22. mai 2022

Naturfotograf kritisk til Avinor og luftfart - NRK


Sjekk hele kronikken her:  https://tinyurl.com/bdhknu6v

KRONIKK

Vinternatta mi får dere aldri

Nei Avinor, dere kan ikke grønnvaske luftfarten med norsk skog.



Når døtrene mine er like gamle som jeg er i dag, vil det være enda vanskeligere å oppleve en vinternatt på Romeriksåsene, som på bildet, skriver kronikkforfatteren. Det er dette bildet Avinor ønsket å bruke.

FOTO: MIKKEL SOYA BØLSTAD

Mikkel Soya Bølstadforfatter, fotograf og foredragsholder

Publisert i går kl. 23:37

Del på Facebook Del på Twitter Del på epost

Som skribent og fotograf som jobber med mer eller mindre bærekraftig og enkelt friluftsliv, hender det at jeg får forespørsler om bruk av bilder. Det er hyggelig. Nylig ble jeg for eksempel spurt om Avinor kunne få bruke et bilde jeg hadde tatt av meg selv en vinternatt på Romeriksåsene.

Jeg takket pent nei. La oss komme tilbake til det. Her er først forespørselen:

«Avinor vil sette pris på å få bruke fotografiet «Winter night in Oslo». Bildet viser en skiløper liggende i det varme lyset fra bålet. Skogen er tung av snø og blåfarget. Sjeldent fint bilde! Avinor har som oppgave å promotere Norge som vinterdestinasjon overfor de internasjonale flyselskapene. Dette er en business til business-kommunikasjon mot en målgruppe på 1000 til 1500 mennesker. Kunne dette la seg gjøre?»

Jeg sendte et kort og høflig avslag. Dette er det jeg egentlig burde svart:kk hele artikkelen her:  https://tinyurl.com/bdhknu6v

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.