onsdag 30. juli 2014

Norwegian med ny rekord: 96 timers forsinkelse - Fra ABC Nyheter

Jeg kan fortsatt ikke forstå at folk flyr med Norwegian på langrutene. Har de videre forbindelse, også med Norwegian, så er foretaket dødfødt. Folk burde ha lært nå. Selskapet har ingen avtaler med andre selskaper om samkjøring, interline/code sharing og slikt. De får altså ingen hjelp av andre selskaper. Tvert imot.


MISFORNØYD: Arnfinn Sola og resten av passasjerene som skulle reise med Norwegian fly fra Los Angeles til London måtte vente i tre dager før flyet gikk. Mange måtte sove på flyplassen grunnet forsinkelsene. Foto: Privat
Norwegians Dreamliner-forsinkelse:

Barnefamilie brukte 96 timer på å komme seg hjem

Arnfinn Sola og resten av familien ble strandet i USA av Norwegian. – Jeg har aldri følt meg så maktesløs, sier han til ABC Nyheter.

Familien til Arnfinn Sola fra Randaberg i Rogaland var en av de over hundre passasjerene som forrige uke ble berørt av Norwegians forsinkede flyavgang fra Los Angels til London.
Flyet skulle opprinnelig reise fra USA klokken 20.00 onsdag kveld, lokal tid, men forsinkelser førte til at flyet ikke tok av før fredag klokka 14.00.
Men etter at flyet hadde landet i London ventet nok en beskjed fra Norwegian. Familien kunne ikke komme på fly hjem til Stavanger før søndag kveld, noe som betydde at de måtte innlosjere seg på et hotell i London.

96 timer på reisefot

Natt til mandag kunne familien endelig sette sine bein på norsk jord, etter 96 timer på reisefot.
– På toppen av det hele står bagasjen vår igjen i London. Da vi kom hjem måtte vi stå i kø for å levere klageskjema til Norwegian. Vi har fortsatt ikke mottatt koffertene, sier han.– Dette er ikke greit. Det er helt feil at det skal ta så mange timer og dager å komme seg hjem til Norge etter en ferie i utlandet. Man blir helt ødelagt, sier Arnfinn Sola til ABC Nyheter.
Sola er svært kritisk til hvordan Norwegian har håndtert passasjerene.
– Jeg har aldri følt meg så maktesløs noen gang. Det verste var nesten behandlingen en fransk passasjer fikk. Hun skulle ta toget hjem til Frankrike fra London, men flyet var så forsinket at hun ikke rakk det. Da hun spurte om hjelp til å komme seg videre nektet en Norwegian-ansatt å hjelpe henne, sier han.

Venter flere timer i flyet

Marerittet for flypassasjerene som skulle fly med Norwegian startet onsdag da de først ventet flere timer inne i flyet, før de fikk beskjed om at flyavgangen var kansellert.
– Mens vi satt i flyet fikk vi kun litt brus og en liten pose med potetgull, sier Sola.
– Norwegian klarte ikke skaffe alle passasjerene hotell, så man fikk beskjed om å fikse det selv. Vi var heldige som fikk et firemannsrom, mens det var flere av passasjerene som sov på flyplassen fra onsdag til fredag, sier han.Etter at flyavgangen gang på gang ble utsatt fikk passasjerene beskjed om at de måtte ordne med hotell selv.

– Dårlig informasjon

En av disse var 62 år gamle Brynjar Bremset fra Trondheim.
– Behandlingen vi fikk var makaber. Vi forsøkte flere ganger å komme i kontakt med Norwegians servicekontor, men det var nyttesløst å få løst problemene der, sier han.
Bremset sier han føler seg lurt av flyselskapet etter at flyavgangen flere ganger ble utsatt.
– Hadde vi fått vite at det ville ta to dager før flyet skulle reise kunne vi lagt oss inn på hotell langt unna flyplassen, men ettersom vi aldri fikk klare beskjeder så tørte vi ikke, i frykt for å ikke rekke flyet, sier han og forteller at han og kona tilbrakte to netter på flyplassen.
– Der vi sov på flyplassen foregikk det i tillegg bygningsarbeid med boring og meisling i betong, sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.