Tre af 20 Norwegian-Dreamlinere på jorden
Norwegian har i de seneste dage haft store udfordringer på langdistanceruterne, da tre langdistancefly står på jorden med skader og tekniske problemer.
Det sker af og til for flyselskaberne, at de på én og samme tid rammes af driftsforstyrrelser, der får store konsekvenser for trafikafviklingen. Det er hvad Norwegian i øjeblikket oplever på selskabets langdistanceruter.
De aktuelle udfordringer skyldes, at flere af selskabets Boeing 787 Dreamlinere er ude af drift.
I Birmingham Airport har Monarch Aircraft Engineering (dette selskab er ikke omfattet af Monarch-konkursen, red.) Norwegians 787-8 Dreamliner med registreringen LN-LNC til eftersyn. Flyet måtte fra den 26. til den 30. oktober opholde sig i fire døgn i Fort Lauderdale-Hollywood International Airport, og efter at være blevet frigivet blev det færget op til New York-JFK, hvor det fløj en tur til Paris-CDG og derefter direkte til værkstedet i England, hvor det befinder sig lige nu.
I London Gatwick Airport har Boeing 787-9 Dreamliner-flyet med registreringen G-CKNA stået på jorden siden den 30. oktober, hvor det kom hjem fra en flyvning fra Los Angeles. Dette fly har angiveligt fået en jordskade, som skal udbedres, og mandag blev det færget til Birmingham, hvor Monarch Aircraft Engineering tager over.
Endelig har Norwegian udfordringer med G-CKMU, der er Norwegians allernyeste Boeing 787-9 Dreamliner. Flyet blev den 26. oktober leveret fra Boeings fabrik i Charleston i South Carolina, og har siden den 5. november om morgenen været på jorden i Bangkok-Suvarnabhumi lufthavnen.
Har indlejet tre fly fra Hi Fly
Hos Norwegian erkender man, at der i øjeblikket er store driftsmæssige udfordringer på langdistanceruterne, men det er ikke muligt for flyselskabet at give en forklaring på de mange skader og tekniske fejl.
Hos Norwegian erkender man, at der i øjeblikket er store driftsmæssige udfordringer på langdistanceruterne, men det er ikke muligt for flyselskabet at give en forklaring på de mange skader og tekniske fejl.
“De seneste dage har vi desværre haft nogle fly i langdistanceoperationen, der har været ramt af ’teknik’. De vil komme tilbage i drift så hurtigt som muligt. På enkelte ruter har vi derfor indlejet ekstra kapacitet for at dække op og sikre, at vores passagerer kommer ud og hjem,” bekræfter kommunikationschef Daniel Kirchhoff fra Norwegian til CHECK-IN.dk.
Således er det portugisiske wetlease-flyselskab Hi Fly endnu engang indlejet med fly og besætninger til at sikre, at trafikprogrammet kan gennemføres. Siden den 1. november har CS-TFZ, der er en Airbus A330-200, fløjet for Norwegian, mens Airbus A340-flyet CS-TQZ har været på vingerne for Norwegian siden den 5. november. Endelig har A330-flyet CS-TQP også taget et par ture for det norske lavprisflyselskab i løbet af de seneste dage.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.