Drillerier mellem Alitalia og Norwegian
Alitalia og Norwegian duellerer på de sociale medier om, hvilket af selskaberne, der kan tilbyde de billigste flybilletter til USA.
Norwegian åbnede i november sin langdistancebase i Roms Fiumicino-lufthavn og tog dermed hul på et trafikprogram, der omfatter daglige flyvninger til New York-Newark samt flere ugentlige frekvenser til både Los Angeles og Oakland nær San Francisco.
Fra slutningen af juni måned vil Norwegian også flyve direkte fra Milano-Malpensa til Los Angeles. Dermed begynder det norske lavprisflyselskab efterhånden at give konkurrence til Alitalia, der i forvejen har helt andre udfordringer, da selskabet siden sidste år har fløjet under konkursbeskyttelse, indtil der er fundet nye ejere.
Alitalia har allerede bemærket den norske lavpriskonkurrent, og i øjeblikket gennemfører Alitalia en markedsføringskampagne med fokus på det nordamerikanske marked. Her sammenligner man i annoncerne selskabets service- og produktudbud med konkurrenten Norwegian.
Duel på inkluderede ydelser
Under overskriften, “Der er dem, der flyver til lavpris, og dem der flyver ‘light'” forsøger Alitalia at sætte fokus på de mange ydelser, der er inkluderet i det italienske flyselskabs billetpriser til USA, mens Norwegian blot tilbyder 10 kg håndbagage.
Under overskriften, “Der er dem, der flyver til lavpris, og dem der flyver ‘light'” forsøger Alitalia at sætte fokus på de mange ydelser, der er inkluderet i det italienske flyselskabs billetpriser til USA, mens Norwegian blot tilbyder 10 kg håndbagage.
Alitalia lokker med en returbillet til New York fra 342 euro, hvor der er inkluderet otte kg håndbagage og en PC-taske/rygsæk, frit valg af sæde, gratis måltider og drikkevarer ombord, bonusmiles, underholdningssystem, gratis headsets samt adgang til lounge og fast track, hvis man har det rette niveau i bonus- og loyalitetsprogrammet MilleMiglia.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.