Passagerer fra Øresundsregionen via Helsinki
Svenske BRA vil etablere en rute fra Malmø til Helsinki, så passagerer fra Øresundsregionen kan flyve direkte til Helsinki og derfra videre til eksempelvis Asien.
Finnair opruster i kampen om at tiltrække passagerer fra Skandinavien til det finske flyselskabs omfattende rutenetværk til især Rusland og Asien.
Det sker, når svenske BRA fra den 16. april begynder af flyve seks gange om ugen mellem Malmø-Sturup og Helsinki og dermed kommer til at føde passagerer fra Øresundsregionen ind til det store hub i Helsinki Lufthavn, hvorfra Finnair har et stort antal ruter til Asien samt stærke forbindelser til Rusland.
Samtidig har BRA fra starten af året øget antallet af flyvninger til Helsinki fra Umeå og Stockholm-Bromma med 40 procent, og fra maj vil norske Widerøe herudover på vegne af Finnair flyve passagerer til Helsinki fra Tromsø og Bergen med de nye Embraer E190-E2.
“Vi er nu gået ind i en ny spændende fase af vores samarbejde med BRA, hvilket kommer til at give både forretnings- og fritidsrejsende i regionen nye fantastiske forbindelser til Asien og Europa. Dette er yderligere en del af vores satsning på Sverige, hvor vi i år allerede har øget vores flyvninger fra Bromma og Umeå,” siger Robert Lönnblad, der er salgschef for Finnair i Skandinavien.
Flyvningerne fra Malmø til Helsinki afgår fra den sydsvenske lufthavn kl. 11.45 med ankomst i Helsinki kl. 14.30 lokal tid, hvilket passer fint til den store trafikbølge til Asien. Returflyvninger finder sted kl. 15.30 med ankomst kl. 16.15 i Malmø-Sturup.
Ni føderuter fra Skandinavien
Finnair flyver selv fra København, Billund, Stockholm-Arlanda, Gøteborg og Oslo direkte til Helsinki, og via aftalerne med BRA og Widerøe bliver det derudover muligt at føde passagerer ind til Asien-rutenetværket fra en række regionale lufthavne i Skandinavien.
Finnair flyver selv fra København, Billund, Stockholm-Arlanda, Gøteborg og Oslo direkte til Helsinki, og via aftalerne med BRA og Widerøe bliver det derudover muligt at føde passagerer ind til Asien-rutenetværket fra en række regionale lufthavne i Skandinavien.
Helsinki er da også i 2017 blevet den syvende største destination fra Københavns Lufthavn med i alt 878.083 passagerer, og det var 10,7 procent flere end i 2016. Selvom tallene fra Norwegian også indgår heri, er det ikke forkert at antage, at en betydelig del af passagererne til og fra Helsinki er transferpassagerer, der rejser videre til eksempelvis Asien.
Med ruten mellem Malmø og Helsinki har BRA fået sin fjerde rute til Finland. I forvejen flyves der fra Umeå og Stockholm-Bromma til Helsinki, og i sommermånederne er der også flyforbindelse fra Visby.
Den nye Malmø-rute til Helsinki får også en codeshare-aftale knyttet på, så man kan flyve på Finnair-rutenummer hele vejen fra Malmø via Helsinki til slutdestinationen, som kan være Bangkok, Beijing, Hong Kong, Seoul, Shanghai samt Moskva og Sankt Petersborg.
“Vort udvidede samarbejde med Finnair giver mange kundefordele, ikke mindst adgang til alle Finnairs spændende destinationer direkte fra Malmø, Bromma, Umeå og Viby. I og med, at BRA flyver til flest byer i Sverige, bliver det ny nemmere for Finnairs kunder at rejse til vore svenske destinationer,” siger Christian Clemens, der er administrerende direktør for BRA.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.