Første A321LR-atlantflyvning blev meget kort
En mindre, men ikke desto mindre afgørende vigtig, administrativ detalje, førte til, at den første flyvning aldrig forlod Frankrig.
Den første transatlantiske flyvning med den nybyggede Airbus A321LR, som er udset til at revolutionere den transatlantiske flytrafik, skulle flyve fra Paris Charles de Gaulle International Airport til New York JFK med flynummeret AIB321.
Men flyet med registreringsnummer D-AVZO fløj ikke særlig langt. Kort efter starten klokken 13.07 gik det op for en af piloterne, at han havde glemt at udfylde sit ESTA-formular, som er absolut nødvendigt for indrejse i USA, skriver Aviation24.be.
Flyet vendte øjeblikkeligt om og landede i Paris Le Bourget klokken 13.28.
Da de lille administrative problem var løst (Djævelen er i detaljen) startede flyet igen fra Le Bourget klokken 15.00 og genoptog flyvningen mod New York, som blev nået uden yderligere vanskeligheder.
SAS og Norwegian har bestilt
Det nyeste skud på stammen i Airbus neo serie, er A321LR neo, som blandt andre Norwegian og Primera Air har bestilt.
Det nyeste skud på stammen i Airbus neo serie, er A321LR neo, som blandt andre Norwegian og Primera Air har bestilt.
Idéen med flyet er, at man vil kunne flyve korte transatlantiske flyvninger, med det meget økonomiske fly, og dermed nedbringe omkostninger såvel som forurening, ved at skaffe plads til 240 personer i flyet.
Der har netop været fokus på at udnytte pladsen ombord på flyet så godt som muligt, og dermed nedbringe omkostningerne pr. passager pr. flyvning. Derfor har Airbus re-designet dørenes placering, så der nu vil være plads til hele 240(!) passagerer ombord. Vel at mærke i en ren economy konfiguration.
Dette fly vil sammen med Boeings 737MAX åbne en helt ny verden af muligheder for flyselskaberne, og tillader at åbne langruter fra mindre lufthavne end hidtil.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.