Norwegian udvider til New York JFK
Norwegian får til vinter daglig forbindelse fra europæisk storlufthavn til New York J.F. Kennedy Airport.
Norwegian har siden 7. maj i år fløjet fire gange ugentligt på ruten fra Amsterdam Schiphol-lufthavnen til New York J.F. Kennedy Airport med en Boeing 787-9 Dreamliner.
Den nye rute er tilsyneladende kommet godt fra start, for Norwegian har allerede besluttet at udvide antallet af afgange fra Europas tredjestørste lufthavn til den største lufthavn i New York-området.
Fra den 28. oktober, som er indledningen på vintersæsonen 2018/19, øger Norwegian antallet af ugentlige forbindelser mellem Amsterdam og New York JFK fra fire til syv, så der bliver én daglig afgang i hver retning.
Nye afgangstider
Samtidig ændres tiderne på ruten, så der bliver senere afgang fra både Amsterdam og New York. I dag afgår flyet fra Amsterdam kl. 12.25 med ankomst i New York kl. 14.25 lokal tid. Til vinter bliver der afgang fra Amsterdam kl. 15.15 med ankomst i New York. kl. 17.30.
Samtidig ændres tiderne på ruten, så der bliver senere afgang fra både Amsterdam og New York. I dag afgår flyet fra Amsterdam kl. 12.25 med ankomst i New York kl. 14.25 lokal tid. Til vinter bliver der afgang fra Amsterdam kl. 15.15 med ankomst i New York. kl. 17.30.
Den anden vej flyves der i dag fra New York kl. 18.30 med ankomst i Amsterdam kl. 07.30 næste dag. Til vinter kommer flyet først til at afgå fra New York over midnat – kl. 00.05 – og ankommer så i Amsterdam kl. 13.00 samme dag.
14 Norwegian-ruter til New York
Foruden Amsterdam flyver Norwegian fra New York JFK til København, Stockholm, Oslo, London-Gatwick, Paris-Orly og Madrid.
Foruden Amsterdam flyver Norwegian fra New York JFK til København, Stockholm, Oslo, London-Gatwick, Paris-Orly og Madrid.
Herudover flyver selskabet også fra Newark-lufthavnen i New Jersey til Paris-Charles de Gaulle, Barcelona og Rom-Fiumicino, samt fra New York-Stewart lufthavnen nord for New York City til Bergen, Edinburgh, Belfast, Dublin og Shannon.
I konkurrence med KLM
Norwegian flyver fra både København, Stockholm, Oslo og Helsinki til Amsterdam-Schiphol, og selskabet har længe ønsket at starte op med langruteoperationer fra Amsterdam. Det lykkedes ifølge Air Transport World kun, fordi KLM var nødsaget til at afgive slots (start- og landingstilladelser, red.) til Norwegian af hensyn til konkurrencen over Atlanten.
Norwegian flyver fra både København, Stockholm, Oslo og Helsinki til Amsterdam-Schiphol, og selskabet har længe ønsket at starte op med langruteoperationer fra Amsterdam. Det lykkedes ifølge Air Transport World kun, fordi KLM var nødsaget til at afgive slots (start- og landingstilladelser, red.) til Norwegian af hensyn til konkurrencen over Atlanten.
EU-Kommissionen satte tilbage i 2015 strenge regler op for at godkende det særlige transatlantiske joint-venture mellem Air France-KLM, Alitalia og Delta Air Lines. Det betyder, at de tre selskaber i fællesskab skal afgive slots, hvis andre operatører ønsker at komme ind på de transatlantiske ruter.
KLM har dog ikke bekræftet over for ATW, at de har været nødt til at afgive slots i Amsterdam-Schiphol til Norwegian.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.