Anledningen var at jeg hadde vært på IFALPA`s årsmøte i Washington D.C. i april 1990. Etter den var jeg invitert av FAA til å overvære testing av nytt visuelt innflygingssystem for helikoptre ved deres tekniske center i Atlantic City. Jeg hadde kontaktet exflyger i HS, Randy Padfield som da jobbet i Trump Air, om det var mulig å få skyss til Atlantic City fra W.34 Street heliport på Manhattan til Atlantic City og retur. Helt ok for ham, og også godtatt av skipperen, en bråkjekk New Yorker. Randy jobbet i HS i mange år og var instruktør på AS332L1 og med i IFALPA HEL Committee. Han sluttet og begynte hos Trump. Det varte ikke så lenge,og han begynte å jobbe som skribent og reporter for Aviation International News. Ikke lenge etter ble han Editor In Chief, en jobb han hadde frem til han ble pensjonist for tre-fire år siden. Jeg møtte ham ved en senere anledning på Farnborough.
På grunn av diverse technicalities ble det ikke noe besøk hos FAA, men helikoptertur ble det. Donald Trump hadde nylig etablert seg i det som skulle bli konkurrenten til Las Vegas, nemlig shoreside Atlantic City i New Jersey, med hotellet/casinoet Taj Mahal. Turen ble fløyet med en S-61N, samme typen som jeg fløy på den tiden i HS ut fra Forus ved Sola flyplass. Vi landet utenfor casinoet og flyttet oss over til flyplassen for refueling og returplanlegging. Deretter samme veien tilbake, alt VFR, men i følge strikte prosedyrer.
Her noen bilder fra turen over et mildest talt spektakulært område.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.