Strikkmotor? Vel, høres ut som -8 som Widerøe bruker. Det er spesielt behov for konkurranse i Nord-Norge hvor jeg opplever at det er særdeles dyrt å fly.
Braathen vil fly i Norge igjen
I løpet av to-tre år håper Per G. Braathen å fly med Braathens-logo igjen i Norge. Braathen mener Norge er et godt land å operere i.
Publisert: 05.08.2013 - 05:15 Oppdatert: 05.08.2013 - 06:17inShar
Tidligere i år var Per G. Braathen en av de som var interessert i å overta Widerøe fra SAS, selskapet som i 2004 kjøpte opp Braathens SAFE.Selv om kjøpet av Widerøe glapp, har barnebarnet til luftfartsgründeren Ludvig G. Braathen fortsatt planer om å fly i Norge, skriver Finansavisen.– Plan B er at vi kan være på plass med vår første flyrute i Norge om to til tre år. Vi vurderer å starte opp med større turbopropellfly, sier han til avisen.Etter salget av Braathens SAFE i 2004, har Per G. Braathen bygd opp to svenske flyselskaper, Sverigeflyg og Malmö Aviation. I Norge eier han reisebyråkjeden Ticket.Braathen har nylig bestilt ti nye Bombardierfly hvorav fem skal leveres i 2014, deretter fem til året etter. Han har også opsjon på ytterligere ti fly, skriver avisen.Han mener Norge er et godt land å operere i, og ser et potensial i et segment utenfor SAS og Norwegian.– Vi vil bruke en mindre flytype enn det SAS og Norwegian benytter. Et effektivt turbopropellfly uten jetmotor som bruker lite drivstoff. Da kan vi konkurrere på frekvens, og er ikke like presset på antall passasjerer, sier han. (©NTB
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.