Ti prosent Dreamliner-rabatt
Norwegian må refundere ti prosent av billettprisen for passasjerer som fikk feil flytype, har Flyklagenemnda bestemt.
Publisert: 24.10.2013 - 22:05 Oppdatert: 24.10.2013 - 22:05
Har man krav på kompensasjon hvis man kommer frem til avtalt destinasjon til avtalt tid, men ikke blir fløyet med akkurat det flyet som flyselskapet har reklamert med?
Ja, mener Flyklagenemnda, etter å ha behandlet en klagesak der en reisende til New York klaget og krevde refusjon fordi han ikke hadde fått fly med Norwegians nye Dreamliner-fly.
– Jeg synes det er på sin plass, sier jusstudent Jonas Ali Ghanizadeh (24) i Trondheim som klaget og vant frem.
– Norwegian hadde lovet en helt spesiell komfort. Da flyet ble erstattet, så foreslo jeg at de kunne spandere mat og setereservasjon, men svaret var blankt nei. Derfor klaget jeg, sier han til Dagens Næringsliv.
Norwegian-ledelsen er oppgitt:
– Vi er i villrede. Vi vet ikke hvordan vi vil håndtere denne saken, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.