Næringsliv Transportklagenemnda
Cruisespesialistene skyr unna Norwegian
Cruisespesialistene kvier seg for å sende kundene med Norwegian. Forbrukerombudet oppfordrer forsinkede passasjerer til å kreve erstatning.
- Vi har i hele vinter vært tilbakeholdne med å selge cruise sammen med Norwegian-fly til reisende som kjøper hele pakken gjennom oss, sier produksjonssjef Elisabeth K. Stai i Nordmanns-reiser til Dagens Næringsliv.
I helgen skjedde det igjen. Flere av Norwegians langdistansefly til USA ble grundig forsinket. For passasjerer som skulle fly direkteruten fra Oslo til Fort Lauderdale i Florida, for så å reise videre med cruiseskip neste dag, kom forsinkelsene ekstra ubeleilig.
Som DN skrev lørdag valgte et reisefølge på fire heller å reise til Bergen for å ta Norwegians fly til New York, for deretter å fly videre til Florida neste morgen, i stedet for å stole på Norwegians forsikringer om at deres opprinnelige fly ville ankomme Fort Lauderdale i tide.
Hundrevis rammet av Norwegian-forsinkelser
DN har vært i kontakt med flere turoperatører som selger pakkeløsninger med cruise fra Fort Lauderdale. De bekrefter at de knapt nok benytter seg av Norwegian.
Stai hos Nordmanns-reiser forklarer at holdningen henger sammen med at det er turoperatørens ansvar å sørge for at passasjerene rekker frem til cruiseavgangen.
- Det er ikke bare, bare om man mister cruiseavgangen sin. Da kan hele ferien være ødelagt, minner Stai om.
VG skrev i helgen om en gruppe på 20 passasjerer som fryktet at cruiseturen ville gå fløyten. Opprinnelig skulle flyet deres være fremme i Florida klokken 20.00 lørdag kveld, og cruiset skulle legge fra kai klokken 17.00 neste dag. De stadige utsettelsene gjorde at tidsmarginen krympet.
I helgen skjedde det igjen. Flere av Norwegians langdistansefly til USA ble grundig forsinket. For passasjerer som skulle fly direkteruten fra Oslo til Fort Lauderdale i Florida, for så å reise videre med cruiseskip neste dag, kom forsinkelsene ekstra ubeleilig.
Som DN skrev lørdag valgte et reisefølge på fire heller å reise til Bergen for å ta Norwegians fly til New York, for deretter å fly videre til Florida neste morgen, i stedet for å stole på Norwegians forsikringer om at deres opprinnelige fly ville ankomme Fort Lauderdale i tide.
Hundrevis rammet av Norwegian-forsinkelser
DN har vært i kontakt med flere turoperatører som selger pakkeløsninger med cruise fra Fort Lauderdale. De bekrefter at de knapt nok benytter seg av Norwegian.
Stai hos Nordmanns-reiser forklarer at holdningen henger sammen med at det er turoperatørens ansvar å sørge for at passasjerene rekker frem til cruiseavgangen.
- Ødelagt
- Vi booker kun Norwegian hvis kundene insisterer på å fly med dem. Vi er tydelige på at vi anbefaler at man beregner to døgn mellom fly og cruise og at det kundens ansvar om man ikke følger rådet, sier hun.- Det er ikke bare, bare om man mister cruiseavgangen sin. Da kan hele ferien være ødelagt, minner Stai om.
VG skrev i helgen om en gruppe på 20 passasjerer som fryktet at cruiseturen ville gå fløyten. Opprinnelig skulle flyet deres være fremme i Florida klokken 20.00 lørdag kveld, og cruiset skulle legge fra kai klokken 17.00 neste dag. De stadige utsettelsene gjorde at tidsmarginen krympet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.