tirsdag 22. februar 2022

Er det noe som heter minus IQ? - VG


For i et intervju med det konservative radioprogrammet  gjentok Trump de udokumenterte og usanne påstandene om at presidentvalget i USA 2020 var rigget. Det sa han på spørsmål om Biden kunne gjort noe annerledes rundt Ukraina-situasjonen.

Den tidligere presidenten snakket også om sin relasjon til Putin og hvor smart den russiske presidenten er i måten han har håndtert Ukraina-situasjonen på.

– Jeg gikk forbi TV-en i går og sa «dette er genialt». Putin erklærer en stor del av Ukraina for uavhengig. Jeg sier: «Hvor smart er ikke det?» Og han skal gå inn og være en fredsbevarer. Det er den sterkeste fredsbevarende styrken jeg noen gang har sett … Vi kunne trengt det ved vår sørlige grense, sa Trump og fortsatte:

– Tenk på det, her er en fyr som er veldig smart. Jeg kjenner ham veldig godt, veldig, veldig godt. Forresten ville dette vært utenkelig om jeg var president. Men her er en fyr som sier: «Jeg skal erklære en stor del av Ukraina uavhengig, og vi skal dra dit og hjelpe å bevare freden.» Du må innrømme at det er ganske smart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.