onsdag 17. april 2013

Statens Havarikommisjon for Transport og Riksrevisjonen

Hva har disse viktige institusjonene felles? Jo, de handler i ettertid, altså etter at det har skjedd en alvorlig hendelse. Havariinspektør Tor Nørstegård foredro på Flyoperativt Forum om en alvorlig hendelse som nær endte med havari for en Widerøe maskin. Han snakket under tittelen Is it neccessary to have fatal accidents before the message gets through? Før denne hendelsen var det 11 tilsvarende hendelser, derfor tittelen på foredraget.


I går hørte vi på Brennpunkt at Jan Arild Ellingsen (FrP) uttale at Riksrevisjonen burde være inne i bildet nå og ikke etter at F-35 er parkert hos oss. I det lå det at den kanadiske filmen var en øyeåpner av dimensjoner og at Riksrevisjonen burde granske saken nå og ikke i ettertid. Det synes som om spørsmålet er om hvem som er dupert i saken, ikke om noen er dupert i saken, og også om Forsvaret har forledet politikerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.