fredag 3. januar 2014

Norwegian - Handicap å være under lupen, eller er noen ute etter dem?

Vel, spørsmålet vil vel stilles av noen, men jeg mener at problemene i hovedsak er egengenererte. Passasjerene bør også oppdras i at dersom et selskap ikke her samarbeidspartnere gjennom avtaler, så betyr det forsinkelser. Du må nemlig vente på at Norwegian får leid inn fly, noe som kan ta tid, lang tid. Dersom du som passasjer er klar over at selskapet du flyr med ikke har kapasitet til å ta vare på forsinkelser, så må du regne med det; forsinkelser altså. Vær også klar over at du må kjempe for dine rettigheter dersom det oppstår problemer. Mine personlige erfaringer med konkurrenten SAS er at SAS opererer med en form for IKEA prinsipp: Kunden har alltid rett.


Norwegians ansatte har ved flere anledninger oppdaget mark og mugg i flymaten som serveres, forteller en kabinsjef til avisa Aftonbladet. Foto: NTb scanpix.

Norwegian-ansatt: – Mark og mugg i maten

Norwegians ansatte har ved flere anledninger oppdaget mark og mugg i flymaten som serveres, forteller en kabinsjef til avisa Aftonbladet.

– Mange pakker har vært fulle av mugg, og vi har funnet mark i kyllingretten og i tapasretten, sier kabinsjefen, som ønsker å være anonym, til den svenske avisen.
Norwegians flymat skal holde i 180 dager, og derfor blir de samme pakkene lastet om til neste fly dersom de ikke spises opp, ifølge kabinsjefen.
– Jeg skammer meg og er redd når jeg serverer mat. Vi som jobber på flyet, ville aldri spist det. Vi får matleveranse fra et annet sted, sier kabinsjefen.
Les også: Kjos ber passasjerene om unnskyldning
Pressetalskvinne Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian skriver i en e-post til avisen at Norwegian straks skal gå gjennom rutinene.
– Om det stemmer at passasjerer har blitt servert dårlig mat, så er det forferdelig og selvfølgelig helt uakseptabelt, sier Jacobsson.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.