lørdag 25. september 2021

Solakonferansen - Airbus


Det er, som du forstår, skarp konkurranse i vektklassen 7-9 tonn. Jeg har fått veldig god gjennomgang av AW189 på Le Bourget i 2013, og fløyet EC, nå H175, under en demo i Stavanger i mai 2014 hvor jeg fikk hands on opplevelse da jeg fløy som kjentmann inn Lysefjorden.  Det var etter invitasjon av Frode Østnes. Ting har skjedd siden da, noe du kan lese om under. (Red.)



Foto av slide

Arnaud Roux, Operational Marketing Manager, foredro.

Spesiell vekt ble lagt på anti-, avisingsprogrammet deres som regnes for ferdig vinteren -24-25. Den skal testes i Norge. Slides følger under. Men også alle maskinens automatiserte funksjoner ble beskrevet, også med slides.
Maskinen kan bruke 50% SAF (Sustainable Aviation Fuel)  en brennstofftype som nå benyttes av S-92A offshore.


Også de påfølgende slides er fotografert rett av lerretet. De er selvforklarende.












 ---ooo00O00ooo---


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.