Det hele startet med dette gamle, ærverdige selskapet i Stratford, Connecticut. Leon Silva sto for denne. Selskapet er med i konkurransen om hærens- og spesialstyrkenes kontakt som diskuteres nå, senest på Festningen i dag.. Det er altså Bellene som skal erstattes. Det som ble presentert via videopresentasjon fra USA var i grunnen kjedelig stoff, mest rettet inn mot vedlikehold mer enn det operative aspektet. Absoolutt ikke noe om konkurransen som akkurat nå pågår her. Siden typen Blackhawk ble vist på en slide, viser jeg den her. Vi kjenner jo godt S-92A som har utviklet seg som en skikkelig arbeidshest i tilbringertjenesten offshore.
Men ikke noe nytt fra Sikorsky når det gjelder arvtaker til denne. Det er akkurat som om luften har gått ut av dette markedet, at det heller satses på mindre maskiner med mer begrenset kapasitet. Altså, innlegget fra Sikorsky var ganske sidrumpa og totalt uten innovasjon og nytenkning, bortsett fra US Armys konkurranse akkurat nå hvor deres Raider X er en kandidat.
Sikorsky overlater altså offshore markedet til andre produsenter, noe jeg vil komme tilbake til.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.