SAS skrotter dele af ny hjemmeside
Efter massive kundeklager må SAS nu redesigne dele af den nye hjemmeside, og i mellemtiden tilbydes kunderne adgang til den gamle hjemmeside.
SAS lancerede kort før årsskiftet en ny hjemmeside, som er blevet løbende indfaset i de enkelte markeder. Men det er flyselskabet ikke sluppet godt fra, idet der har været massiv kundekritik lige siden lanceringen.
CHECK-IN.dk skrev første gang om sagen i januar måned, efter at kundeklagerne væltede ind til SAS på selskabets Facebook-side. Det handlede først og fremmest om en ulogisk navigation, der for nogle brugere gjorde det vanskeligt eller umuligt at foretage bookinger. Dengang hævdede SAS, at man ikke kunne se, at der var generelle problemer og fremhævede, at bookingtallene stadig var høje.
Men det har nu ændret sig. SAS kunne i fredags melde ud på selskabets Facebook-side, at man har lyttet til kunderne og samtidig erkender, at der har været problemer med at navigere og gennemføre bookinger på hjemmesiden.
“Tilbagemeldingerne fra vores kunder er, at der har været problemer med at navigere og gennemføre en booking på hjemmesiden. Vi beklager de gener, det må have medført. Vi har lyttet til de tilbagemeldinger, vi har fået, og har derfor besluttet at redesigne dele af den nye hjemmeside. Helt konkret vil vi forbedre oplevelsen på startsiden og ombooking af rejsen. Vi håber, at ændringerne vil være med til at give en god online oplevelse – det som vores kunder forventer af SAS,” skriver det skandinaviske flyselskab.
For lang tid om at reagere
Men SAS venter på, at dele af den nye hjemmesiden skal blive redesignet, tilbyder man i stedet kunderne, at man kan benytte den tidligere hjemmeside, som SAS har valgt at kalde Classic.
“Ønsker du at bruge SAS’ tidligere hjemmeside, Classic, som et alternativ, mens den nye hjemmeside er under udvikling, så klik her https://classic.sas.dk/. Den nye hjemmeside vil også fortsat være tilgængelig,” lyder meldingen fra det skandinaviske flyselskab.
Beslutningen om at redesigne den nye hjemmesiden bliver godt modtaget af kunderne, selvom der er en del utilfredshed med, at det skulle tage så lang tid, inden SAS valgte at erkende, at den nye hjemmeside ikke var god nok.
“Det var I så længe om at forstå. I er et verdensklasse flyselskab. Bare synd at i har så ringe og en elendig samt en ubrugelig hjemmeside,” skriver Lars Blok.
Nogenlunde enslydende kommentar kommer fra Jørgen Hammershøj Weis: “Det var dog dejligt, bare ærgerligt det skulle tage så lang tid for jer at lytte til kunderne.”
Malene Jakobsen skriver: “Kunne I ikke bare gå tilbage til det siden var før… den nye er ærlig talt elendig, den gamle fungerede perfekt – fatter ikke hvorfor den skulle re-designes ‘if it ain’t broke why fix it’.”
“Det var på tide, sidst jeg prøvede at bestille hos jer, så måtte jeg opgive og bestille andet sted,” lyder det fra Claus Krogh i en opdatering på SAS Facebook-siden.
Og Theis Schæfer indrammer kundernes samlede frustration ved at skrive: “Fantastisk med den gamle hjemmeside.”
CHECK-IN.dk skrev første gang om sagen i januar måned, efter at kundeklagerne væltede ind til SAS på selskabets Facebook-side. Det handlede først og fremmest om en ulogisk navigation, der for nogle brugere gjorde det vanskeligt eller umuligt at foretage bookinger. Dengang hævdede SAS, at man ikke kunne se, at der var generelle problemer og fremhævede, at bookingtallene stadig var høje.
Men det har nu ændret sig. SAS kunne i fredags melde ud på selskabets Facebook-side, at man har lyttet til kunderne og samtidig erkender, at der har været problemer med at navigere og gennemføre bookinger på hjemmesiden.
“Tilbagemeldingerne fra vores kunder er, at der har været problemer med at navigere og gennemføre en booking på hjemmesiden. Vi beklager de gener, det må have medført. Vi har lyttet til de tilbagemeldinger, vi har fået, og har derfor besluttet at redesigne dele af den nye hjemmeside. Helt konkret vil vi forbedre oplevelsen på startsiden og ombooking af rejsen. Vi håber, at ændringerne vil være med til at give en god online oplevelse – det som vores kunder forventer af SAS,” skriver det skandinaviske flyselskab.
For lang tid om at reagere
Men SAS venter på, at dele af den nye hjemmesiden skal blive redesignet, tilbyder man i stedet kunderne, at man kan benytte den tidligere hjemmeside, som SAS har valgt at kalde Classic.
“Ønsker du at bruge SAS’ tidligere hjemmeside, Classic, som et alternativ, mens den nye hjemmeside er under udvikling, så klik her https://classic.sas.dk/. Den nye hjemmeside vil også fortsat være tilgængelig,” lyder meldingen fra det skandinaviske flyselskab.
Beslutningen om at redesigne den nye hjemmesiden bliver godt modtaget af kunderne, selvom der er en del utilfredshed med, at det skulle tage så lang tid, inden SAS valgte at erkende, at den nye hjemmeside ikke var god nok.
“Det var I så længe om at forstå. I er et verdensklasse flyselskab. Bare synd at i har så ringe og en elendig samt en ubrugelig hjemmeside,” skriver Lars Blok.
Nogenlunde enslydende kommentar kommer fra Jørgen Hammershøj Weis: “Det var dog dejligt, bare ærgerligt det skulle tage så lang tid for jer at lytte til kunderne.”
Malene Jakobsen skriver: “Kunne I ikke bare gå tilbage til det siden var før… den nye er ærlig talt elendig, den gamle fungerede perfekt – fatter ikke hvorfor den skulle re-designes ‘if it ain’t broke why fix it’.”
“Det var på tide, sidst jeg prøvede at bestille hos jer, så måtte jeg opgive og bestille andet sted,” lyder det fra Claus Krogh i en opdatering på SAS Facebook-siden.
Og Theis Schæfer indrammer kundernes samlede frustration ved at skrive: “Fantastisk med den gamle hjemmeside.”
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.