tirsdag 16. oktober 2018

MPA - UK legger opp til kjøp av ytterligere 7 P-8 - Cato Monrad

The new Defence Arctic Strategy
I følge dokumenter fra den britiske regjeringen er det nå fastslått at innkjøpet av 9 maritime patruljefly av typen P 8 Poseidon ikke vil kunne oppfylle det operasjonelle kravet britene har til maritim overvåkning. Som en konsekvens av dette anbefales nå en anskaffelse av ytterlige 7 fly. Dette vil si at flåten av Britiske P 8 kommer opp i totalt 16 fly. I tillegg til dette kommer etableringen av amerikanske fly fra Us Navy. For budsjettåret 2019 er det avsatt 79 millioner dollar til dette formålet. (The United States National Defense Authorization Act 2019 has cleared the United States Navy to “acquire property and carry out military construction projects” at RAF Lossiemouth).
Dette basekonseptet som går under navnet new Defence Arctic Strategy er Norge en viktig del av.
I følge tidliggere dokumenter fra DIA anbefales det og stasjonere 12 utenlandske pluss 5 egne MPA fly på norsk jord.
Totalen kommer da opp i 17 fly av typen P 8 Poseidon.
I tillegg må det påregnes gjestende fly fra andre Nato allierte.
Som en kommentar til dette må det vel nevnes at det er kun en flystasjon i nordområdene som har kapasitet til et slikt samarbeid som det her nevnes.
I tillegg inneholder uttalelsen fra MOD Ministry of Defense, en annen spennende opplysning, her omtales deployeringen av Britiske soldater til Setermoen Troms som en fast ordning nedfelt i det norske forsvarsplan verket.
(a long-term basis and integrated into Norway’s defence plan) dette avviker sterkt i henhold til uttalelser fra den Norske forsvarsministeren som hevder at både den amerikanske og den britiske tilstedeværelsen på norsk jord, kun dreier seg om trening.
The conclusions made are;
The planned force of only nine P-8 Poseidon aircraft would be insufficient to guarantee concurrent continuous cover for both the UK deterrent and other vital tasks, including CVA protection, in tension and hostilities.
To remedy this situation, seven additional P-8s should be acquired, bringing the total fleet to 16 aircraft, noting that any additional aircraft would need to be ordered before Q2, 2019.
Flying booms should be fitted to the RAF’s A330 Voyager tankers.
Consideration should be given to establishing aircrew above the planned 2:1 crew-to-aircraft ratio, if necessary by making use of Reserve/Auxiliary aircrew.
Were the P-8 force’s responsibilities to be extended to include responsibility for overland surveillance, additional
P-8s should be acquired as necessary.
We have received substantial evidence that nine Poseidon maritime patrol aircraft are not enough for the UK to provide sufficient anti-submarine warfare coverage in the North Atlantic. The extent of the current threat is openly acknowledged by Ministers and airborne anti-submarine warfare capability is a crucial part of the response.
The change in the natural environment in the Arctic and High North is driving a change in the security environment and, as the region becomes more accessible, there has been an increase in military activity. The new Defence Arctic Strategy will put the Arctic, north and north-east central to the security of the United Kingdom.
Currently, the Royal Marines conduct cold weather training in Norway on an annual basis, with around 800 due to deploy in 2019. As part of the new Arctic strategy, the Marines training will become joint with Norway on a long-term basis and integrated into Norway’s defence plan, providing UK troops a unique opportunity to train alongside a key ally.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.