torsdag 25. oktober 2018

P-8 foredrag i Råde Forsvarsforening

Bildet under er veldig illustrerende for forskjellen på P-3 og P-8 i størrelse. Det skyldes bl.a. at P-8 skal kunne utføre oppdrag en vanligvis ikke forbinder med ASW. Det betyr spesielt utstyr, samt vesentlig forsterkning av besetningen. P-3 har den fordel at den kan stoppe to motorer for å spare brennstoff........ 21 timer i luften er ikke verst. P-3 har fløyet fra PAX River i Maryland til NAS Atsugi i Japan. når det kommer til rekkevidde faller også P-8 igjennom. (Red.)




Langfeldt sørget for at denne kom til Flyoperativt Forum i 2010 slik at interesserte kunne få kikke på en C-modell:

Foto: Per Gram


Bildet under er fra Farnborough 2014. En større norsk delegasjon besøker Boeing for å kikke på flyet. Karen fra Boeing i bildet med navnskilt, er Al Smith. En ex P-3 flyger som holdt foredrag på vegne av Boeing på Flyoperativt Forum et par år tidligere. Gjennom ham ble Eirik Walle og undertegnede invitert til å besøke Boeing Renton ved Seattle, for å overvære byggingen av Indias P-8. Det var i 2011.
 
Foto: Per Gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.