fredag 3. mai 2013

Varslingssystem for kraftspenn og hindringer - Må ikke skrinlegges!

 Illustrasjonsfoto: Henning Weyergang-Nielsen/NVE

Nå må Teknisk Ukeblad og andre ta kontakt med Roger Hansen i tidl. Protura for å høre hans historie da hans OWS360 ble vraket til fordel for OCAS` system som har vist seg å være en fiasko. OWS360 er et transponderbasert system hvor alle komponenter er TSO`d, altså godkjent for luftfartsbruk. Etter en forferdelig, grusom og skandalepreget saksbehandling i Luftfartstilsynet, ble OWS360 kastet på båten fordi det ikke tok 100% av alle fly, noe heller ikke OCAS kunne gjøre fordi det ikke tok fly uten radio, eller de som ikke hadde radio påslått. OWS360 tok imidlertid alle fly med transponder slik at alle som har næring, altså de med kommersiell virksomhet  i de lavere luftlag ville være beskyttet. Vedkommende som ledet den grufulle saksbehandlingen sitter der enda. Der er antakelig politisk umulig for LT å ta opp dette på nytt etter at de tapte rettsaken mot Protura.

Sjekk http://tinyurl.com/bv2ckwj

Vær klar over at det skal lite til for å få OWS360 på beina igjen. Snakk med Roger Hansen som nå driver firmaet Cordina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.