- I dette anerkjente bladet har det i to påfølgende utgaver skrevet om Norge. I 28. oktober utgaven står det om Norwegian og deres planer om å åpne en rute mellom Gatwick og LA, JFK og Ft. Laudedale. Dette forventes å skje i juli. Norwegians base på Gatwick har nå 320 ukentlige flyginger på 25 ruter i Europa. Bladet er skeptiske til transatlantiske flyginger fordi dette er et marked med stor konkurranse fra tidligere.I siste nummer kan en lese om den her tidligere omtalte oppskyntningen fra Andoya Rocket Range den 17. september som var mislykket. Dette er en del av en artikkelserie i bladet vedr. "Hypersonics". Dette er jo i skuddet etter annonseringen vedr. SR-72. Son of Blackbird. Artikkeolen fra Andøya er på ikke mindre enn tre sider, hovedsakelig fordi teamet bak oppskytningen mener at verdifulle data ble samlet til tross for havariet. Boosteren var en mye brukt Sounding rocket kalt S30. Teamet var fra Queensland og forsker på Scramjets. Her er et par bilder med Andøyas nunatakker, urfjell, i bakgrunnen.
With the failure visually undetectable at first Scramspace launches from the Andoya Rocket Range (UQ)
Seconds later and the vehicle begins to go wildly off course (UQ)
Led by the University of Queensland, the remarkably ambitious flight ended before it could properly achieve test condition when part of the first stage booster failed on launch. Despite the loss of the experiment, Australian expertise in the rarified world of hypersonics research was boosted by the Scramspace project and the country’s pioneering skills in the field will be honed because of it
fredag 8. november 2013
Norge i AW&ST
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.