mandag 3. februar 2014

SAS forsøker en liiten vri


SATSER: SAS håper ny bonusordning skal gi økte inntekter de kommende årene. (Arkivfoto: NTB scanpix)

SAS håper ny bonusordning skal gi økte inntekter

SAS satser stort på en ny bonusordning som blant annet gjør det lettere å få fordelskortet i sølv. Målet er økte inntekter de kommende årene.

Omleggingen av lojalitetsprogrammet er den største siden EuroBonus ble innført i 1992, skriver Aftenposten.
SAS har jobbet i ett års tid med den nye ordningen, som blant annet innebærer at det innføres et fjerde bonusnivå. I tillegg til basis, sølv og gull, innføres SAS Diamant som det øverste nivået.
I den nye ordningen skal det dessuten deles ut flere gull- og sølvkort og antall bonusmedlemmer skal innen utgangen av 2015 ha est ut til mellom 3 og 5 millioner.
SAS-medlemmene skal dessuten kunne hente ut spesialtilbud hos nye, nasjonale og internasjonale partnere.
– Relanseringen av bonusprogrammet er første skritt på et helt nytt strategisk løp for SAS-gruppen. For å bli enda mer profitable må vi se på andre inntektsstrømmer til konsernet. Her vil bonusordningen bli en nøkkelfaktor, sier konserndirektør Eivind Roald for salg og marked i SAS.
Les også: SAS og Norwegian øker tilbudene i Norge
Også i Norwegian jobbes det med å videreutvikle bonusordningen, det såkalte Reward-programmet, skriver avisen.
Forbrukerrådet er på sin side skeptisk til alle fordelskort og ber den enkelte forbruker være utro mot bonusklubben man er medlem i og passe på å sjekke prisen hos konkurrentene.
– Vi er i utgangspunktet skeptisk til bonuskort fordi de binder deg til én butikk eller tjenesteyter. De kan også være dårlig for konkurransen selgere imellom, sier kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos i Forbrukerrådet til avisen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.