onsdag 17. oktober 2018

Kinaruten - Norwegian kommenterer - Check-In

 
Norwegian ærgrer sig
Hos flyselskabet Norwegian ærgrer man sig over, at det er et kinesisk og ikke et norsk selskab, der bliver det første til at åbne en rute til Kina.
Norwegian har længe ønsket at åbne en rute til Kina, men i dag er SAS det eneste skandinaviske selskab, som har rettigheder til at flyve over det nordlige Rusland til Kina. SAS driver dog kun Kina-ruter fra København og Stockholm.
Norwegian har derfor gennem flere år presset på for at få den norske regering til at forhandle på egen hånd med Rusland – uden om Danmark og Sverige – om rettighederne til at flyve over Rusland. Men selskabet er angiveligt ikke blevet hørt.
”Vi synes det er beklageligt, at de norske myndigheder ikke har gjort mere for at skaffe det eneste norske selskab med internationale flyvninger de samme rettigheder som udenlandske konkurrenter. Vi har sagt i lang tid, at vi er klar til at lancere Asien-ruter fra Norge,” siger Lasse Sandaker-Nielsen, kommunikationsdirektør i Norwegian, til det norske medie Dagens Næringsliv.
Kort vej for norsk fisk og skaldyr
Den nye rute til Beijing vil ikke alene skulle transportere passagerer, men også fragt, og det vil være en fordel for den norske fiskeindustri.
Efterspørgslen efter norsk fisk og skaldyr er øget i Asien de seneste år, og med ruten til Beijing vil produkterne kunne komme endnu friskere ud til butikker og restauranter i den kinesiske hovedstad og de omkringliggende områder.
”Den direkte rute til Kina vil være meget positiv for eksporten af ​​frisk norsk fisk og skaldyr til det hurtigt voksende kinesiske marked. Frisk fisk har kort holdbarhed, og hurtigere leveringstid vil sikre varernes kvalitet. Ruten forventes at transportere fisk og skaldyr til en årlig værdi på næsten 200 millioner norske kroner,” siger Martin Langaas, direktør for flyfragt i Avinor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.