SAS og Norwegian skylder kundene rundt
10 milliarder
SAS har solgt reiser for nesten 6,8 milliarder kroner, som ikke
kan gjennomføres. For Norwegian er tallet mellom to og fire milliarder kroner,
tror ekspert.
12. juni
2020 03:58 – Oppdatert
12. juni 2020 10:12
De kansellerte
reisene i mars vil bli refundert i løpet av juni, mens de som skulle reist i
april og mai vil få igjen pengene i løpet av tidlig høst, skriver Bergens Tidende.
Selv om SAS skylder kundene mye mer enn det selskapet har på konto
forsikrer pressesjef John Eckhoff at kundene skal få refusjon, «om de ønsker
det». Han viser til at SAS av
Sverige og Danmark har fått tilgang på en statlig kreditt på 3,3 milliarder
kroner, samt at de arbeider med en plan for å hente friske penger.
Presseansvarlig Andreas Hjørnholm i Norwegian skriver i
en epost til BT at selskapet ikke offentliggjør hvor mye de skylder kundene.
Han ønsker heller ikke å kommentere anslaget på mellom to og fire milliarder
kroner.
Hjørnholm beklager den lange ventetiden på refusjoner.
Han forsikrer at de som ønsker refusjon «og har krav på det, vil få det.»
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.